Sælg globalt med Webshipper og Shopify
Af Redaktion - 29 Aug 2022
Er du ansvarlig for en Shopify webshop? Så modtager jeres medarbejdere i kundeserviceafdelingen sikkert ofte spørgsmål såsom ’hvor er min pakke?’ og andre forsendelsesrelaterede spørgsmål. Men vidste du, at der er en løsning på dette, som ikke blot automatiserer hele din webshops ordrehåndtering, men også kan spare virksomheden for en masse tid i kundeserviceafdelingen?
Den danske virksomhed, Webshipper, har udviklet en alt-i-en fragtplatform, hvor ejere/ansvarlige for webshops kan få en pakkeløsning med alle de produkter, som de kunne have brug for til at automatisere og optimere webshoppens ordrehåndtering.
Foruden en effektiv checkout-løsning tilbydes der også en brugervenlig returportal, en intuitiv, papirløs toldløsning, skræddersyede trackingbeskeder og meget mere – alt sammen automatiseret og tilgængeligt via blot en enkelt platform. Det sikrer brugeren det bedste overblik, færre remedier, minimering af fejl og en masse tid sparet!
Netop Webshippers tracking-løsning betyder, at Shopify Tracking vil spare din Shopify webshop for en masse timer og penge i kundeservice. Spørgsmålet ’hvor er min pakke?’ vil høre fortiden til, når kunden selv kan gå ind og finde pakkens præcise lokalitet med track and trace-linket, der sendes efter gennemført checkout.
Webshipper råder altså ansvarlige for webshops at være proaktive ved at holde deres kunder informeret hele vejen gennem forsendelsesrejsen. Ved altid at vide hvor langt deres pakke er, og om den er på vej, føler kunderne sig trygge og rolige. Det sparer ikke kun tid i kundeservice, men sikrer også, at kunderne er tilfredse og har en god oplevelse, og derved øges chancen for tilbagevendende kunder.
Tracking beskeder kan også bruges som et led i brand awareness. Med skræddersyede Shopify track and trace beskeder kan du sørge for let genkendelighed. Du kan stå ud fra konkurrenterne med dine egne, skræddersyede trackingbeskeder, der er lavet særligt til din webshop. På den måde kan du sikre dig en rød tråd mellem webshop, brand og dine trackingbeskeder ved at få dem skræddersyet i samme design med selve webshoppen. Selvfølgelig tilbyder Webshipper også en standard version i et enkelt design, der stadig indeholder alt den information, som kunden har brug for i en tracking besked. En pålidelig track and trace løsning er både et led i en god kundeservice, men kan ligeledes bruges som en effektiv marketingstrategi for din virksomhed. Skræddersyede Shopify tracking beskeder med eget logo, brand og et gennemgående design fra webshoppen betyder, at du forbliver i kundens hukommelse. Jo flere gange kunden ser design, logo og brand, des lettere vil de have ved senere genkendelse. En track and trace løsning fra Webshipper er altså mere en blot tracking.