Finder folk dig ikke længere i telefonbogen? Gå på nettet

Af api-user@api.flavo.io - 07 Nov 2022

Hvor mange tjekker stadigvæk telefonbogen, når de skal have fat i en entreprenør, i stedet for at gå på Google og søge på ting som ”entreprenør Kalundborg” eller ”maskinstation Skive”? Bevares – det er ikke alle, der kan bruge en computer, men den generation uddør på et tidspunkt. Tilbage vil der kun være folk, der finder serviceydelser online og via word-of-mouth (efterfulgt af googlesøgninger).

Skab en brugervenlig og informativ hjemmeside

Til at starte med kan du få en professionel hjemmeside sat op, hvor bl.a. firmaets telefonnummer, mailadresse og fysiske adresse fremgår sammen med en beskrivelse af de ydelser, I leverer. Sådan en side kan du udruste med en række funktioner, der kan gøre den mere brugervenlig, få den til at loade indhold hurtigere og linke til sociale medier, hvis du vil lade folk følge firmaets rejse via opslag.

Google lader sig ikke sådan narre

Nu kan du ikke regne med, at det at oprette en hjemmeside øjeblikkeligt vil gøre, at du titter frem i toppen af folks søgeresultater. Og du kan heller ikke bare fylde blogindlæg på din side med volapyk a la ”maskinstation maskiner slamsuger slamsugning billig slamsugning Skive maskinstation i Skive” og tro, Google lader sig narre af det til at vise dig over konkurrenterne. Du må gå metodisk til værks.

SEO vil du stifte bekendtskab med

At lave content, Google belønner med en god placering i søgeresultater, er blot ét aspekt af content marketing og er en arbejdsgang inden for SEO (søgemaskineoptimering), der også indbefatter ting som optimering af din hjemmeside med brug af metabeskrivelser til at fortælle Googles algoritmer og folk om, hvad de kan regne med at læse om, når de klikker ind på en side linket til i søgeresultater.

Kontakt fx et marketingbureau, når du vil have hjælp til at starte din digitale markedsføring godt op.